AcronTech » למה חשוב לעשות מיתוג לעסק בתחילת הדרך?

למה חשוב לעשות מיתוג לעסק בתחילת הדרך?

מיתוג עסקי הוא אחד מהדברים הראשונים שצריך כל עסק לעשות. לכל חברה יש את המיתוג המותאם אליה, וכל עסק מתייחס למיתוג בצורה שונה. ובגלל החשיבות היתרה שלו ומכיוון שכיום קיימים סוגים רבים ושונים של מיתוגים, ננסה לדבר על הסוגים השונים של המיתוג, איך מתאימים מיתוג לעסק, מה כולל בתוכו המיתוג. וגם ננסה לתת כמה עצות ממה כדאי להיזהר בהתחלת הדרך בניסיון שלנו לבחור מיתוג לעסק.

למה חשוב לעשות מיתוג לעסק

מה כולל מיתוג עסקי

בדרך כלל מיתוג עסקי מתחיל בעיצוב הלוגו שמעתה והלאה ייצג את העסק, בין אם זה מדובר בייצוג של החברה ובין אם מדובר על המוצרים של החברה. בואו לא נשכח שבכל המוצרים של החברה הולך להופיע הלוגו הזה, וראוי להשקיע בו.

לאחר עיצוב הלוגו המיתוג יתמקד בדברים כמו תמונת נושא לפייסבוק, חתימה למייל, כרטיס ביקור, מעטפה ממותגת, נייר מכתבים ועוד…. ואם מדובר בעסקים שיותר מבוססים מבחינה כלכלית, מאוד יכול להיות שאפילו כדאי יהיה להתחיל תהליך של בניית את.

אל תדאגו, אם תיקחו מעצב גרפי מספיק מקצועי ונעים הליכות והתהליך יתנהל בצורה נוחה גם לכם. הוא יספק לכם דוגמאות וסקיצות התחלתיות של מה שביקשתם, אתם תאשרו את הדברים שתרצו ותשללו את מה שלא תרצו, ומשם והלאה הוא יתקדם לכיוון שאתם מכוונים אותו.

זה לא מסובך כמו שזה נשמע, ובדרך כלל מיד לאחר שתקבלו את הדוגמאות במרבית המקרים אתם תתחברו ישר לאחד הדוגמאות שהוגשו לפניכם. מה שנותר מכאן והלאה הוא ללטש את העיצוב לאן שתרצו (כמובן עם גבול של פרופורציות נכונות), ואז תוכלו לקבלו ולהתחיל לעבוד איתו.

איזה מעצב כדאי לבחור לשם יצירת מיתוג עסקי

בכדי ליצור מיתוג עסקי טוב ואיכותי צריך לבחור במעצב גרפי שצבר וותק בתחום ויש לו ניסיון רב ומעשי בתחום המיתוג לעסקים. למעצב גרפי שלא מזמן סיים את הלימודים וקיבל תעודת מעצב אין רקע גדול, ובאותה מידה שהוא יוכל לבחור שם ולהכיר את קהל היעד שאליו אתם חותרים כך גם אתם תוכלו לעשות זאת.

נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון שהדבר החשוב ביותר בנוגע למיתוג עסקי הוא הניסיון המעשי של המעצב, וללא הניסיון הזה לא רק שהמיתוג לא יועיל אלא הוא גם יכול להזיק לעסק.

עלויות המיתוג

צריך לדעת גם כן שכשאתם פונים לממתג עסקי עם וותק וניסיון, בדרך כלל תצטרכו להקציב תקציב גדול שיעמוד רק בשביל כך. לעיתים מדובר על תקציבים של עשרות אלפי שקלים רק בשביל המיתוג. אם תרצו דוגמא, רק בשביל עיצוב לוגו ישנן חברות שיהיו מוכנות לשלם מיליוני דולרים.

המחיר בדרך כלל ישתנה לפי סוג המיתוג, אם תבחרו במיתוג הדומה למיתוג של חברות אחרות המחיר יהיה מחיר רגיל. ואם תבחרו במיתוג אחר לגמרי השונה מאחרים, תצטרכו להשקיע בו סכום משמעותי יותר מבמיתוג הסתמי והפשוט.

רצוי לדעת שאם תלכו על משהו שונה לגמרי מאחרים, באותה מידה שזה יכול להצליח זה יכול גם להיכשל והסיכון הזה גדל שבעתיים אם מדובר על חברה קטנה מבלי יכולת תקציבית גדולה. סיכונים כאלה כדאי להשאיר להמשך הדרך לאחר שצוברים תקציב וניסיון, ובשלב ההתחלתי רצוי לבחור במיתוג הפשוט שיכול לספק את רצונכם.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בלינקדאין
כלי נגישות